I. Identifikace obchodníka
1.1\. Těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen "VOP") se řídí právní vztahy mezi společností
Obchodní jméno: iThings, s.r.o.
Sídlo: Jurigovo nám. 436/3, 841 04 Bratislava-Karlova Ves, Slovensko
Společnost zapsaná dne 10.04.2013 v Obchodním rejstříku, vedeném Okresním soudem Bratislava I, oddíl Sro, vložka 88539/B.
IČO: 47102373
DIČ: SK2023749068
Obchodník je plátcem daně z přidané hodnoty
Bankovní spojení
IBAN: SK75 8330 0000 0029 0209 0139
SWIF (BIC): FIOZSKBAXX
Fio banka, a. s.
(dále jako "Obchodník") a každou osobou, která je Kupujícím produktů nabízených Obchodníkem na Webových stránkách Prodávajícího, a která vystupuje v pozici spotřebitele ve smyslu dalších ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek a příslušných zákonů definujících spotřebitele, v rámci platné legislativy Slovenské republiky zejména zákonů: Zákon č. 108/2024 Z. z. SR o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění, Zákon č., Zákon č. 40/1964 Z.z. SR Občanský zákoník v platném znění,
1.2\. E-mailový kontakt a telefonický kontakt na Prodávajícího je:
E-mailová adresa: info@ithings.cz
Telefonní číslo: +421 948 801 031
1.3\. Adresa k zasílání písemností, reklamací, odstoupení od smluv je:
iThings, s.r.o., Škultétyho 1, 831 03 Bratislava, Slovensko
II. Definice pojmů
2.1\. Pro účely těchto všeobecných obchodních podmínek, Obchodník v souladu se zákonem č. 108/2024 Z.z. SR v platném znění, uvádí a definuje tyto pojmy:
2.2\. Smlouvou uzavřenou na dálku je smlouva mezi obchodníkem a spotřebitelem dohodnutá a uzavřená výlučně prostřednictvím jednoho nebo více prostředků dálkové komunikace bez současné fyzické přítomnosti obchodníka a spotřebitele, zejména využitím online rozhraní, elektronické pošty, telefonu, faxu, adresného dopisu nebo nabídkového katalogu
2.3\. Obchodník (dále také "Prodávající") je osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, z ní vyplývajícím závazkem nebo při obchodní praktice jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání, a to i prostřednictvím jiné osoby, která jedná v jejím jménu nebo na její účet.
2.4\. Spotřebitelem je fyzická osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, z ní vyplývajícím závazkem nebo při obchodní praktice nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání.
2.5\. Spotřebitelskou smlouvou je každá smlouva bez ohledu na právní formu, kterou uzavírá obchodník se spotřebitelem.
2.6\. Pojem Internetový obchod je totožný s pojmem Elektronický obchod a s pojmem Webové sídlo.
2.7\. Kupujícím je každá osoba (fyzická osoba nebo právnická osoba), která odeslala objednávku zejména využitím webových stránek Prodávajícího, případně dalšími dálkově-komunikačními prostředky.
2.8\. Trvanlivým médiem prostředek, který umožňuje spotřebiteli nebo obchodníkovi uchovávat informace adresované spotřebiteli nebo obchodníkovi po dobu, která odpovídá účelu, který plní tyto informace, a způsobem, který umožňuje jejich nezměněnou reprodukci a použití v budoucnosti, zejména listina, e-mail, USB klíč, CD, DVD, paměťová karta a pevný disk počítače.
2.9\. Produktem je zejména zboží, služba, digitální obsah.
2.10\. Službou je zejména jakákoliv činnost nebo výkon, který je nabízen nebo poskytován spotřebiteli.
2.11\. Zbožím je jakákoliv hmotná movitá věc.
III. Základní ustanovení
3.1\. Těmito Všeobecnými obchodními podmínkami se upravují právní vztahy mezi Kupujícími, kteří jsou spotřebiteli a Obchodníkem.
3.2\. Na smluvní vztahy (jakož i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s Kupujícími, kteří nevystupují v postavení spotřebitele se vztahují ustanovení zákona č. 513/1991 Zb. Obchodní zákoník SR v platném znění.
IV. Objednávka produktu – uzavření kupní smlouvy
4.1\. Návrhem na uzavření kupní smlouvy ze strany Kupujícího, je odeslání objednávky produktů Kupujícím realizované zejména využitím webových stránek Obchodníka, případně dalšími dálkově-komunikačními prostředky.
4.2\. K uzavření kupní smlouvy mezi Kupujícím a Obchodníkem dochází okamžikem doručení potvrzení o přijetí objednávky Kupujícímu, kterou Kupující vytvořil ve smyslu bodu 4.1\. těchto VOP Obchodníkem (elektronicky na e-mailovou adresu Kupujícího, kterou si zvolil Kupující v procesu vytváření objednávky).
V. Doba trvání kupní smlouvy
5.1\. Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou a zaniká zejména splněním všech závazků Prodávajícího a Kupujícího. A to zejména doručením a zaplacením produktů ve smyslu uzavřené kupní smlouvy. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva Kupujícího ve smyslu zákonné odpovědnosti za vady produktů ze strany Obchodníka.
VI. Kupní cena informace o kupní ceně
6.1\. Cena zboží a služeb objednávaných prostřednictvím Webových stránek Prodávajícího (dále jen "kupní cena") je uvedena samostatně pro každý produkt a je platná v okamžiku vytvoření objednávky Kupujícím.
6.2\. Kupní cena zboží, nebo služeb uvedených na Webových stránkách Prodávajícího je celková cena zboží nebo služeb včetně všech daní, přičemž je zřetelně uvedena na Webových stránkách Prodávajícího.
VII. Dodání produktů
7.1\. V případě, že si Kupující zvolil jako formu platby za objednávku platbu dobírkou. Prodávající je povinen splnit objednávku a dodat Kupujícímu produkty ve lhůtě nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy ve smyslu bodu 4.2\. a následně těchto VOP.
7.1.1\. V případě, že si Kupující zvolil jako formu platby za objednávku jinou formu platby než platba dobírkou, Prodávající je povinen splnit objednávku a dodat Kupujícímu produkty ve lhůtě nejpozději 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy ve smyslu bodu 4.2\. a následně těchto VOP a zaplacení celkové ceny objednávky Prodávajícímu. V případě, že byly splněny obě podmínky uvedené v bodě 7.1.1\. těchto VOP (tzn. pokud došlo k uzavření kupní smlouvy a k úhradě celkové ceny objednávky Prodávajícímu), Prodávající je povinen dodat Kupujícímu produkty ve lhůtě nejpozději 30 dnů ode dne splnění obou těchto podmínek.
Obvyklá lhůta, kdy Prodávající expeduje produkty je 2 dny ode dne uzavření kupní smlouvy nebo 2 dny ode dne zaplacení celkové ceny objednávky Prodávajícímu.
VIII. Přechod vlastnického práva
8.1\. Vlastnické právo k prodané věci a nebezpečí náhodné zkázy, náhodného zhoršení a ztráty věci přechází na Kupujícího okamžikem dodání.
IX. Způsoby platby
9.1\. Za zboží a služby na Webových stránkách Prodávajícího můžete platit těmito způsoby:
9.1.1\. platba formou dobírky – cena: 95 CZK (s DPH)
9.1.2\. platba vkladem, nebo převodem na účet Prodávajícího – cena: 0,00 CZK (s DPH)
X. Přepravné – způsoby dopravy produktů a cena za jejich dopravu
10.1.V kupní ceně zboží, nebo služeb nejsou zahrnuty dopravní náklady, ani jiné náklady související s dodáním produktů
10.2\. Způsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktů:
10.2.1\. Formy Dopravy:
10.2.1.1\. Kurýrní služba GLS
10.2.1.2\. Odběrné místo Packeta
10.2.1.3\. Kurýrní služba SPS
10.2.1.4\. Odběrné místo Balíkovo (SPS)
10.2.2\. Ceny za Dopravu:
10.2.2.1\. Cena za dopravu prostřednictvím kurýrní služby GLS: 125 CZK (s DPH)
10.2.2.2\. Cena za dopravu prostřednictvím odběrného místa Packeta: 95 CZK (s DPH)
10.2.2.3\. Cena za dopravu prostřednictvím kurýrní služby SPS: 125 CZK (s DPH)
10.2.2.4\. Cena za dopravu prostřednictvím odběrného místa Balíkovo (SPS): 95 CZK (s DPH)
XI. Odstoupení Kupujícího od kupní smlouvy bez uvedení důvodu
11.1\. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka i bez uvedení důvodu ve lhůtě podle čl. XII bod. 12.1 až 12.3 těchto VOP kromě smlouvy, jejímž předmětem je:
11.2\. Poskytnutí služby, pokud došlo k úplnému poskytnutí služby a poskytování služby začalo před uplynutím lhůty na odstoupení od smlouvy s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, pokud je podle smlouvy spotřebitel povinen zaplatit cenu,
11.3\. Dodání nebo poskytnutí produktu, jehož cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který obchodník nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během plynutí lhůty na odstoupení od smlouvy,
11.4\. Dodání zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na míru,
11.5\. Dodání zboží, které podléhá rychlému snížení kvality nebo zkáze,
11.6\. Dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, pokud ochranný obal byl po dodání porušen,
11.7\. Dodání zboží, které vzhledem ke své povaze může být po dodání neoddělitelně smíšeno s jiným zbožím,
11.8\. Dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v čase uzavření smlouvy, přičemž jejich dodání je možné uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí od pohybu cen na trhu, které obchodník nemůže ovlivnit,
11.9\. Vykonání naléhavých oprav nebo údržby během návštěvy u spotřebitele, o kterou spotřebitel výslovně požádal obchodníka; to neplatí pro smlouvu, jejímž předmětem je poskytnutí jiné služby než oprava nebo údržba, a pro smlouvu, jejímž předmětem je dodání jiného zboží než náhradního dílu potřebného k vykonání opravy nebo údržby, pokud byly smlouvy uzavřeny během návštěvy obchodníka u spotřebitele a spotřebitel si tyto zboží nebo služby předem neobjednal,
11.10\. Dodání zvukových záznamů, obrazových záznamů, audiovizuálních záznamů nebo softwaru v ochranném obalu, který byl po dodání porušen,
11.11\. Dodání periodického tisku kromě jeho dodávání na základě smlouvy o předplatném,
11.12\. Zboží zakoupené na veřejné dražbě,
11.13\. Poskytnutí ubytovacích služeb na jiný účel než na účel bydlení, přeprava zboží, nájem automobilů, poskytnutí stravovacích služeb nebo poskytnutí služeb souvisejících s činnostmi v rámci volného času, pokud podle smlouvy má obchodník poskytnout tyto služby v přesně dohodnutém čase nebo v přesně dohodnuté lhůtě,
11.14\. Dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud dodávání digitálního obsahu začalo a spotřebitel udělil výslovný souhlas se začátkem dodávání digitálního obsahu před uplynutím lhůty na odstoupení od smlouvy, prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy začátkem dodávání digitálního obsahu, a obchodník poskytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 odst. 12 písm. b) nebo odst. 13 písm. b) Zákon č. 108/2024 Z. z. SR o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění, pokud je podle smlouvy spotřebitel povinen zaplatit cenu.
XII. Uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka
12.1\. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka do
- a. 14 dní ode dne
- převzetí zboží spotřebitelem podle bodu 12.4.
- uzavření smlouvy, jejímž předmětem je poskytnutí služby,
- uzavření smlouvy o dodávání vody, která není na prodej v omezeném objemu nebo v určeném množství, a smlouvy o dodávce a odběru tepla,
- uzavření smlouvy o dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči,
- b. 30 dní ode dne uzavření smlouvy při nevyžádané návštěvě nebo v souvislosti s ní nebo na prodejní akci nebo v souvislosti s ní.
12.2\. Pokud obchodník poskytl spotřebiteli zvláštní informace ohledně poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy při smlouvě uzavřené na dálku a smlouvě uzavřené mimo provozní prostory obchodníka až dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od začátku plynutí lhůty na odstoupení od smlouvy podle bodu 12.1., může spotřebitel odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka do
- a. 14 dní ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, pokud jde o plynutí lhůty podle 12.1., písm. a), nebo
- b. 30 dní ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, pokud jde o plynutí lhůty podle odstavce 12.1 písm. b).
12.3\. Pokud obchodník neposkytl spotřebiteli zvláštní informace ohledně poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy při smlouvě uzavřené na dálku a smlouvě uzavřené mimo provozní prostory obchodníka ani podle bodu odstavce 12.2, spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka do 12 měsíců od uplynutí lhůty podle odstavce 12.1.
12.4\. Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba kromě dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud se
- a. zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce dodává odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
- b. dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu nebo posledního kusu,
- c. zboží dodává opakovaně během určité doby, okamžikem převzetí prvního zboží.
12.5\. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka, jejichž předmětem je dodání zboží, i před začátkem plynutí lhůty na odstoupení od smlouvy.
12.6\. Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka v listinné podobě nebo v podobě zápisu na jiném trvanlivém médiu a pokud byla smlouva uzavřena ústně, na uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy postačuje jakékoliv jednoznačně formulované prohlášení spotřebitele, které vyjadřuje vůli spotřebitele odstoupit od smlouvy (dále jen "oznámení o odstoupení od smlouvy"). Spotřebitel může použít vzorový formulář na odstoupení od smlouvy.
12.7\. Lhůta na odstoupení od smlouvy podle odstavců 12.1\. až 12.3\. se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel nejpozději poslední den lhůty odešle oznámení o odstoupení od smlouvy obchodníkovi.
12.8\. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy jen ve vztahu ke konkrétnímu produktu nebo produktům, pokud obchodník na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka dodal nebo poskytl více produktů.
12.9\. Důkazní břemeno o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nese spotřebitel.
XIII. Práva a povinnosti spotřebitele po odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka
13.1\. Spotřebitel je povinen do 14 dní ode dne odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka podle bodu 12.1 zaslat zboží zpět nebo odevzdat zboží obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem na převzetí zboží; to neplatí, pokud obchodník navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel odešle zboží obchodníkovi nejpozději v poslední den lhůty.
13.2\. Při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka podle bodu 12.1\. nese spotřebitel jen náklady na vrácení zboží obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem na převzetí zboží; to neplatí, pokud obchodník souhlasil, že náklady bude nést sám, nebo pokud obchodník nesplnil informační povinnost, tedy pokud obchodník neposkytl spotřebiteli zvláštní informace ohledně poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy při smlouvě uzavřené na dálku a smlouvě uzavřené mimo provozní prostory obchodníka
13.3\. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží; to neplatí, pokud obchodník nesplnil informační povinnost podle § 15 odst. 1 písm. f) Zákona č. 108/2024 Z. z. SR o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění.
13.4\. Spotřebitel je povinen uhradit obchodníkovi cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel podle § 19 odst. 1 Zákona č. 108/2024 Z. z. SR o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka, jejichž předmětem je poskytnutí služby, dodávání vody, která není na prodej v omezeném objemu nebo v určeném množství, nebo dodání tepla, a před začátkem poskytování plnění udělil výslovný souhlas podle § 17 odst. 10 písm. c) Zákona č. 108/2024 Z. z. SR o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění.
Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá poměrně na základě celkové ceny dohodnuté ve smlouvě.
Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá na základě tržní ceny poskytnutého plnění, pokud je celková cena dohodnutá ve smlouvě nadhodnocena.
13.5\. Spotřebiteli z uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka podle 11.1\. nevznikají kromě povinností podle bodů 13.1., 13.3\. až 13.5\. a povinnosti uhradit dodatečné náklady podle bodu 14.3\. žádné další povinnosti nebo náklady.
XIV. Práva a povinnosti obchodníka po odstoupení spotřebitele od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka
14.1\. Obchodník je povinen do 14 dní ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit spotřebiteli všechny platby, které od něj přijal na základě nebo v souvislosti se smlouvou uzavřenou na dálku, smlouvou uzavřenou mimo provozní prostory obchodníka nebo s doplňkovou smlouvou včetně nákladů na dopravu, dodání, poštovné a jiných nákladů a poplatků.
14.2\. Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli všechny platby podle odstavce bodu 14.1\. v rozsahu odpovídajícím odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel neodstoupil od celé smlouvy uzavřené na dálku nebo od celé smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka. Obchodník nemůže účtovat spotřebiteli dodatečné náklady za dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky.
14.3\. Obchodník není povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob dodání, než je nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání, které si zvolil spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem.
14.4\. Obchodník nemůže požadovat od spotřebitele úhradu nákladů za
- a. poskytnutí služby, dodání vody, která není na prodej v omezeném objemu nebo v určeném množství, nebo za dodání tepla během plynutí lhůty na odstoupení od smlouvy podle bodů 12.1\. až 12.3\. bez ohledu na rozsah poskytnutého plnění, pokud:
- obchodník neposkytl spotřebiteli informace podle § 15 odst. 1 písm. f) nebo písm. h) Zákon č. 108/2024 Z. z. SR o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění, nebo
- spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se začátkem poskytování služby nebo dodávání vody nebo tepla podle § 17 odst. 10 písm. c) Zákon č. 108/2024 Z. z. SR o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění,
- b. úplné nebo částečné dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud:
- spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se začátkem dodávání digitálního obsahu podle § 17 odst. 10 písm. c) Zákon č. 108/2024 Z. z. SR o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění,
- spotřebitel neprohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu podle prvního bodu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, nebo
- obchodník neposkytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 odst. 12 písm. b) nebo odst. 13 písm. b) Zákon č. 108/2024 Z. z. SR o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění.
14.5\. Obchodník není povinen při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka, jejichž předmětem je dodání zboží, vrátit spotřebiteli platby podle bodu 14.1\. před tím, než mu je zboží doručeno nebo dokud spotřebitel neprokáže zaslání zboží zpět obchodníkovi, ledaže obchodník navrhne, že zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby.
14.6\. Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli platby podle bodu 14.1\. stejným způsobem, jaký použil spotřebitel při jejich úhradě; tím není dotčeno právo obchodníka dohodnout se se spotřebitelem na jiném způsobu úhrady, pokud spotřebiteli nebudou v souvislosti s úhradou účtovány žádné poplatky.
14.7\. Obchodník je povinen zabezpečit vyzvednutí zboží na vlastní náklady ve lhůtě podle odstavce 14.1., pokud na základě smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka bylo zboží dodáno spotřebiteli domů v čase uzavření smlouvy a s přihlédnutím k povaze zboží není možné zboží odeslat zpět obchodníkovi poštou.
14.8\. Jednostranné započtení pohledávek obchodníka a spotřebitele, které vzniknou odstoupením od smlouvy podle bodu 11.1., se zakazuje.
XV. Orgán dozoru
15.1\. Příslušným orgánem vykonávajícím dozor nad zákonností v oblasti ochrany spotřebitele je:
Inspektorát Slovenské obchodní inspekce pro Bratislavský kraj
Adresa: Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava
Odbor výkonu dozoru
Kontakty
Telefonní číslo: +421 2 58 27 21 72
E-mailová adresa: info@soi.sk
Podávání podnětů, stížností, návrhů a žádostí:
https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
XVI. Alternativní řešení sporů
16.1\. V případě, že spotřebitel není spokojen se způsobem, kterým Prodávající vyřídil jeho reklamaci nebo se domnívá, že Prodávající porušil jeho práva, Kupující má právo obrátit se na Prodávajícího se žádostí o nápravu.
Pokud Prodávající na žádost spotřebitele podle předchozí věty odpoví zamítavě nebo na takovou žádost neodpoví ve lhůtě do 30 dnů ode dne jejího odeslání spotřebitelem, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. SR o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění. Příslušným subjektem na alternativní řešení spotřebitelských sporů s Prodávajícím je Slovenská obchodní inspekce (kontakt najdete https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (seznam je dostupný na stránce http://www.mhsr.sk/, nebo přímo na stránce https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
Spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí. Spotřebitel může na podání návrhu na alternativní řešení svého spotřebitelského sporu použít platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná na webové stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/, nebo přímo na internetové stránce https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK. Alternativní řešení sporů může využít jen Kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy vystupuje v postavení spotřebitele. Alternativní řešení sporů se týká jen sporu mezi spotřebitelem a Prodávajícím, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká jen smluv uzavřených na dálku. Subjekt alternativního řešení sporů může návrh odmítnout, pokud vyčíslitelná hodnota sporu nepřesahuje sumu 20,00 EUR (s DPH). Subjekt ARS může od spotřebitele požadovat úhradu poplatku za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výše 5,00 EUR (s DPH).
Všechny další informace ohledně alternativního řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím – spotřebitelem vyplývajících z Kupní smlouvy jako spotřebitelské smlouvy nebo souvisejících s Kupní smlouvou jako spotřebitelskou smlouvou jsou uvedeny na internetové stránce Ministerstva hospodářství SR www.mhsr.sk a v zákoně č. 391/2015 Z.z. SR o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění.
XVII. Doplňující ustanovení
17.1\. Prodávající neuzavře kupní smlouvu ani neprovede prodej, zprostředkování, nebo dodání alkoholických nápojů (výrobků), tabákových výrobků a dalších výrobků osobám (Kupujícím), které v okamžiku uzavření kupně-prodejní smlouvy nedovršily věk 18 let, a jejichž prodej je osobám mladším než 18 let zakázán, a to ve smyslu a v souladu s platnými a účinnými právními předpisy Slovenské republiky. V návaznosti na uvedené, Prodávající ověří splnění podmínky dovršení věku 18 let Kupujícího, kontrolou věku prostřednictvím dokladu totožnosti Kupujícího (občanský průkaz, nebo pas), a to při předávání objednávky do rukou Kupujícího. Uvedené Prodávající vykoná prostřednictvím pověřené osoby, která má objednávku Kupujícímu doručit. V případě, že Kupující nedovršil věk 18 let, případně pokud Kupující neprokáže, nebo odmítne prokázat svůj věk, Prodávající objednávku Kupujícímu nepředá a kupní smlouva zaniká.
XVIII. Informace o přijatých kodexech
18.1\. Obchodník informuje spotřebitele že neexistují žádné speciální příslušné kodexy chování, ke kterým se Prodávající zavázal k jejich dodržování, přičemž kodexem chování se rozumí dohoda, nebo soubor pravidel, které vymezují chování Prodávajícího, který se zavázal dodržovat tento kodex chování ve vztahu k jedné nebo více zvláštním obchodním praktikám, nebo obchodním odvětvím, pokud tyto nejsou stanoveny zákonem, nebo jiným právním předpisem nebo opatřením orgánu veřejné správy, které se Prodávající zavázal dodržovat, a o způsobu, jakým se může spotřebitel s nimi seznámit, nebo získat jejich znění.
XIX. Hodnocení produktů spotřebiteli
19.1\. Obchodník nevykonává kontrolu a omezování hodnocení produktů jen na osoby, které produkt u obchodníka zakoupily.
XX. Závěrečná ustanovení
20.1\. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu Všeobecných obchodních podmínek. Povinnost písemného oznámení změny Všeobecných obchodních podmínek je splněna jeho umístěním na Webových stránkách Prodávajícího.
V případě změny ve Všeobecných obchodních podmínkách, vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím se řídí podle Všeobecných obchodních podmínek platných a účinných při uzavření Kupně-prodejní smlouvy, a to až do okamžiku jejího zániku.
20.2\. Tyto Všeobecné obchodní podmínky tvoří neoddělitelnou součást Reklamačního řádu a Zásad a poučení o ochraně osobních údajů tohoto Webového sídla. Dokumenty – Reklamační řád a Zásady a poučení o ochraně osobních údajů tohoto Webového sídla jsou zveřejněny na doméně Webového sídla Prodávajícího.
20.3\. Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají platnost a účinnost jejich zveřejněním na Webových stránkách Prodávajícího dne 22. 05. 2025
Přílohy – dokumenty ke stažení
Formulář na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku
Formulář na vytčení vady výrobku a služeb